تفاوت یهودی و صهیونیست

۱۹م اسفند, ۱۳۹۶ -

چاپ اين مطلب چاپ اين مطلب

برخی یهودی‌ها که رفتار زننده و جنایتکارانه صهیونیست‌ها را مشاهده کرده و نفرت و انزجار عمومی را از آنها می‌بینند، می‌ترسند که مبادا مردم با ندانستن تفاوت بین یهودی و صهیونیست، برای خالی کردن خشم خود از صهیونیست‌های وحشی اسرائیلی، یهودی‌های ایرانی را مورد بدرفتاری قرار دهند. این تصور از بیخ و بن بیجا و نادرست است؛ چرا که در تمام سی سال حیات جمهوری اسلامی، هرگز چنین حادثه‌ای ازجانب هیچ کس رخ نداده است و اگر حتی یک مورد چنین حادثه‌ای رخ می‌داد، فریاد سازمان‌های یهودی و صهیونیستی جهان، گوش همه را کر می‌کرد.

اما عده‌ای از مسلمانان هم به این نکته تذکر و توجه می‌دهند. اینان متأسفانه به علت کم‌اطلاعی از مبانی اسلامی و عقلی و تاریخی و به سبب تأثیرپذیری کامل از تبلیغات جهانی یهودی‌ها و صهیونیست‌ها، دچار این شبهه شده‌اند. بنده بخصوص از این گروه سؤال می‌کنم:

۱- آیا تعریف ما از یهودی و صهیونیست چیست؟

۲- آیا در میان یهودی‌ها ـ در گذشته و حال ـ یهودی بد پیدا می‌شود؟

۳- معیار تشخیص یهودی بد و خوب و تفاوت اینها چیست؟

۴- تکلیف ما با یهودی بد چیست؟ (اگر یافت شود!)

۵- آیا ما برای تشخیص مسائل سیاسی و اجتماعی‌مان، قرآن را هم معیار و ملاک قرار می‌دهیم؟

اگر دوستان ما جواب این سؤال‌ها را می‌دانند که قطعا آن تذکر را نخواهند داد؛ و اگر نمی‌دانند اندکی تأمل کنند و ببینند آیا این سؤال‌ها برایشان مطرح است یا نه؟ و آیا حاضرند دنبال جواب این سؤال‌ها هم بگردند؟ و آیا در تبلیغات جهانی به این سؤال‌ها هم جواب گفته می‌شود؟

در هر حال بنده با عذرخواهی از تصدیع، می‌کوشم به اختصار به این سؤال‌ها پاسخ بگویم و اعلام آمادگی می‌کنم که اگر بازهم ابهامی هست یا سؤال دیگری وجود دارد، در حد توان خود پاسخگو باشم.

اولا معیارها برای سنجش همه چیز و ازجمله این مورد، قرآن کریم است. اگر کسی قرآن را قبول ندارد دیگر در این مورد نمی‌توانیم بحث کنیم، بلکه با او باید در اصالت و حقانیت قرآن مجید مباحثه و گفتگو کنیم.

ثانیا در قرآن کریم هیچ صحبتی از صهیونیسم و صهیونیست‌ها نیست، بلکه خصوصیات یهودی‌ها را مورد بحث و توضیح قرار می‌دهد و تصریح می‌کند که یهودی‌ها قاتل انبیاءاند؛ قسی‌القلب و بی‌رحمند؛ رباخوارند؛ مفسد فی‌الارضند؛ حریص به دنیا هستند؛ مادی و ماده‌گرا و پول‌پرست و گوساله‌پرستند؛ و به خداوند و روز جزا ایمان ندارند؛ الّا قلیلاً، مگر عده‌ کمی از آنها؛ استهزاگر انبیا و مخالف اهل حقند؛ حسودند؛ نژادپرستند؛ … و از این قبیل.

ثالثاً قرآن مجید یهودی‌ها را با این خصوصیات، نه به سبب نژاد و خون و ژن بلکه بخاطر تربیت دینی و اخلاقی و اجتماعی‌شان محکوم می‌کند و اگر یک یهودی از این خصایص نداشته باشد، هرگز مورد طعن و لعن واقع نمی‌شود.

رابعاً بسیاری از یهودی‌ها با کارهای بد نیاکانشان موافقند و آنها را بد نمی‌دانند. کوشش برای قتل حضرت عیسی علیه‌السلام، اهانت به حضرت سلیمان علیه‌السلام، اتهامات زشت به حضرت داود علیه‌السلام، اسنادات بسیار زننده به حضرت لوط علیه‌السلام، و از این قبیل را که در تورات هست و قرآن کریم آنها را رد می‌کند، کثیری از یهودی‌ها رد نمی‌کنند.

خامساً در روزگار ما کامل‌ترین نمونه یهودی بد، همین صهیونیست‌ها هستند و در مورد یهودی‌های دیگر نقاط دنیا ـ و ازجمله یهودی‌های ساکن کشور خودمان ـ ما اساساً با اعتقادات دینی و اجتماعی آنها کاری نداریم. اعتقادات هر کسی مال خود اوست و مسئول رد و قبولش خود خداوند است که از کُنه ذات آدم‌ها هم خبر دارد. آنچه به ما مربوط می‌شود «رفتار» آدم‌هاست و عملشان؛ یعنی اگر یک یهودی رباخواری می‌کند، تفرقه‌افکنی می‌کند، فساد و فحشا ایجاد می‌کند، جزا می‌کند، قمارخانه راه می‌اندازد. مشروبات الکلی و مواد مخدر پخش می‌کند، رشوه می‌دهد، کار غیرقانونی می‌کند و هر کار دیگری از این قبیل، این رفتار را ناشایست می‌دانیم، آنهم نه تنها از یهودی بلکه از هر کس دیگر نیز. مسلمان شناسنامه‌ای هم اگر این قبیل اعمال را انجام دهد، منفور و مطرود و زننده و نفرت‌انگیز است و تازه، عکس‌العمل ما در مقابل این رفتارها، اقدام عملی شخصی نیست، بلکه فقط باید آن را به مراجع قانونی خبر داد تا آنها جلو این فساد و تباهی را بگیرند.

البته موارد خاصی هم در مسائل امر به معروف و نهی از منکر، دقیقاً در رسائل توضیح‌المسائل تشریح شده است که وظیفه هر مسلمان به روشنی توضیح داده شده است.

سادساً بعضی افراد آنچنان با باورها و تفکرات خود خوگرفته‌اند که حاضر نیستند درباره نقیض آنها فکر کنند. اینها چون از فلان کمدین سینما خوششان می‌آید، اگر بگویی او یهودی است و با فیلم‌هایش ترویج فساد می‌کند، انگار به آنها برمی‌خورد و یا اگر بشنوند فلان دانشمند اروپایی، بسیاری از شهرتش تبلیغاتی است و در مواردی از جنایات سیاسی دخالت داشته است، رگ علم‌دوستی‌شان می‌جنبد و این سخن ما را ضدعلم گمان می‌کنند. در حالی که شهرت غیر از ارزش علمی و هنری است و این دو غیر از ارزش انسانی و اجتماعی است و همه اینها با دخالت‌های سیاسی و پشت پرده تفاوت دارد. ذهن‌های راحت‌طلب آماده شنیدن حرف‌های غیرعادی نیستند.

سابعاً ما اگر این نکته‌ها و زوایا و ریزه‌کاری‌ها را نفهمیم، نمی‌توانیم از دسیسه‌ها و خدعه‌ها باخبر شویم و با آنها مبارزه کنیم و گرفتار مخمصه‌ها و مشکلاتی می‌شویم که راه‌حل آنها را نمی‌یابیم و کوشش برای فهمیدن این مسائل درواقع تلاش برای رفع مشکل است و نه محکوم کردن صِرفِ مثلاً نژاد یهودی یا تشکیلات فراماسونری.

در پایان با اعلام آمادگی مجدد برای پاسخگویی به سوالات دیگر و توضیح درباره موارد ذکرشده و برای پرهیز از طولانی شدن مطلب فعلاً به همین مقدار بسنده می‌کنم و در عین حال خواهش می‌کنم سوالات اگر به طور موردی و دقیق و با مصداق مشخص مطرح شود بهتر است تا کلی و عمومی باشد.

عبدالله راستگو


فرستاده شده در مقالات تخصصي | بدون نظر

ارسال نظر